کاندیدا نیوز

انتخابات کاندیدا و اخبار نماینده مجلس شورای اسلامی نماینده دزفول

کاندیدا نیوز

انتخابات کاندیدا و اخبار نماینده مجلس شورای اسلامی نماینده دزفول

"دشمنان در صدد شکستن بیداری اسلامی"

 
حضرت آیت الله خامنه‎ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره تلاش‌ها با هدف متوقف کردن حرکت عظیم بیداری اسلامی هشدار داده‌اند.


حضرت آیت الله خامنه‌ای این اظهارات را دوشنبه شب در ملاقات با شاعران کشورهای منطقه که هم‎زمان با ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) و هفته وحدت در کنگره بین‌المللی شعر بیداری اسلامی در تهران شرکت کرده بودند، بیان فرمودند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند، شعرای امت اسلامی باید با اشعار پرمحتوای خود، در حادثه عظیم بیداری اسلامی، نقش آفرینی کنند.

حضرت آیت الله خامنه‎ای با تأکید بر لزوم اهتمام به وحدت اسلامی در اشعار بیداری اسلامی افزودند، تلاش‌های گسترده‌ای در جریان است تا با استفاده از ایجاد تفرقه میان مسلمانان، حرکت عظیم بیداری اسلامی، شکسته و متوقف شود اما امت اسلامی باید بر عوامل مذهبی، قومی و سیاسی تفرقه غلبه کند و راه‌های ایجاد اختلاف را ببندد.

رهبر انقلاب اسلامی حادثه بیداری اسلامی را تأثیرگذار و سرنوشت ساز برای همه امت اسلامی دانستند و خاطرنشان کردند، این حرکت یک بیداری حقیقی و همچنین اسلامی و نتیجه عبرت‌های فراوان، درک‌های عمیق و همت‌های والای ملت‌های عرب در طول سالیان متمادی است و به همین دلیل نام «بهار عربی» برای این حرکت عظیم، ناقص است.

حضرت آیت الله خامنه‎ای تأکید کرد، این حرکت، تمام شدنی نیست و ادامه خواهد داشت و تاریخ امت اسلامی به اذن پروردگار، تغییر خواهد کرد.

دکتر علی اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی نیز که در این مراسم حضور داشت، در سخنانی با اشاره به ضرورت گفتمان سازی و غنا بخشی ادبیات بیداری اسلامی به عنوان مانعی در مقابل به انحراف کشیده شدن انقلاب‌های منطقه گفت، بر همین اساس کنگره بین‌المللی شعر بیداری اسلامی با حضور ۷۷ شاعر از ۱۰ کشور برگزار شده است.

وی برگزاری این کنگره را در راستای همایش بین‌المللی بیداری اسلامی و همایش بین‌المللی جوانان و بیداری اسلامی و گامی در جهت اهداف جنبش بیداری اسلامی دانست.

کنگره بین المللی شعر بیداری در روزهای ۵ و ۶ فوریه در تهران برگزار شد.

شاعرانی از کشورهای تونس، مصر، یمن، بحرین، لبنان، سودان، عراق، سوریه، عربستان، کویت و جمهوری اسلامی ایران اشعار خود را در وصف پیامبر اعظم (ص)، بیداری اسلامی و انقلاب‎های منطقه، فلسطین و قدس شریف و همچنین سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایستادگی ملت ایران، قرائت کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد